Duyệt

Những tài liệu tải lên gần đây

Đang hiển thị 1 - 7 của tổng số 7 kết quả
  • Tài liệu
    THIẾT KẾ PALLET VẬN CHUYỂN THÉP CUỘN SỬ DỤNG RƠ MOOC TẠI VIỆT NAM
    (Giao thông vận tải, 2023-11) Nguyễn Hồng Thắng; Nguyễn Thành Sa; Trần Tiến Đạt
    Ngành công nghiệp thép đóng vai trò quan trọng trong việc xây dựng cơ sở hạ tầng và phát triển kinh tế xã hội. Tuy nhiên, vận chuyển thép cuộn đã và đang là một thách thức đối với các nhà sản xuất và vận chuyển do yêu cầu về an toàn và bảo vệ hàng hóa trong quá trình di chuyển. Trong nghiên cứu này, các tác giả xác định các mối nguy hiểm trong quá trình vận chuyển thép cuộn. Các thông số, điều kiện vận chuyển thép trong thực tế đã được nhóm nghiên cứu đưa vào phần mềm Autodes Inventor 2022 để phân tích và tính toán. Các kết quả nhận được đã chứng tỏ giải pháp đạt hiệu quả tốt để có thể ứng dụng vào thực tế nhằm tăng mức độ an toàn trong vận chuyển.
  • Tài liệu
    Design method of electric vehicle powertrain system
    (Giao thông vận tải, 2023) Xuan Mai Pham; Van Ga Bui; Huu Phuoc Nguyen; Le Hoang Phu Pham
    This paper presents the researches on the methods of designing and optimizing the powertrain of electric vehicles such as the general arrangement of electric vehicles, the design of electric motors, transmission systems, battery systems as well as the selecting the appropriate type, etc. In addition, the article analyzes the computational models of electric drive systems, energy systems and calculates the performance of these systems in accordance with actual use. Design and simulation calculations of the powertrain and energy of electric vehicles are performed using Simcenter Amesim software.
  • Tài liệu
    Design process of electric vehicle battery system
    (Giao thông vận tải, 2023) Xuan Mai Pham; Van Ga Bui; Huu Phuoc Nguyen; Le Hoang Phu Pham
    Battery Electric Vehicle (BEV) is a major trend among car manufacturers around the world. The battery system is the most important and expensive component providing energy for BEV operation. This paper presents the design and simulation process of the BEV battery system based on the Siemens Simcenter software. This process includes designing and simulating the battery cell, battery packs, and battery system, including calculating the features and the thermal management system to help maintain a stable temperature. This will help improve the output efficiency, charging and discharging efficiency, performance, stability, and safety of the battery system on BEV and is used to evaluate the overall battery system. Furthermore, a complete battery system designed by this process will be connected to a vehicle dynamics model to evaluate performance under specific operating conditions. Based on this process, the designer can optimally incorporate the battery system into the overall design of the BEV.
  • Tài liệu
    An approach to solving the autonomous electric vehicle’s best option choosing multi-criteria problem
    (Giao thông vận tải, 2023) Robert Khizbullin; Pavel Pavlov; Ruslan Litvinenko; Aver Auhadeev; Khalil Vakhitov
    At the stage of development of unmanned electric transport, the developer faces the urgent task of choosing one of several alternative options that differ both in circuit and design solutions and in technical characteristics (criteria). Due to the fact that different options may have different indicators, the problem of a reasonable choice of the best possible option for the developed unmanned electric transport is relevant. Since the existing decision-making methods, as a rule, are guided by the opinions of experts, the resulting estimates are subjective. It is proposed to use the method of analysis of hierarchies proposed by T. Saaty to select the most preferable of the available options for unmanned electric transport. To solve the problem associated with the subjectivity of expert opinions, it is proposed to conduct a procedure for assessing the consistency of expert opinions. The result of solving the problem posed is a reasonable choice of the best variant of unmanned electric transport from several alternative ones. This option will have an optimal technical level, characterized by various criteria, which at the development stage will significantly reduce future costs.
  • Tài liệu
    Xe minibus phù hợp trong giao thông công cộng ở các thành phố Việt Nam
    (Giao thông vận tải, 2023) Xuan Mai Pham; Tran Thi My Tien; Tieu Ha Hong Nhan; Le Hoang Phu Pham
    Phương tiện giao thông điện ngày càng đóng vai trò quan trọng trong quá trình chuyển đổi năng lượng, nhất là trong giao thông công cộng ở các thành phố lớn để giải bài toán giảm ô nhiễm môi trường không khí và tiếng ồn, đem lại sức thu hút cho người dân tham gia giao thông. Bài báo trình bày về tình hình phát triển xe bus điện trên thế giới, cấu hình các loại xe bus điện như BEB, HEB, FCEB. Những lợi ích kỹ thuật, kinh tế và xã hội của xe bus điện trong đó nhấn mạnh vai trò của minibus điện. Phân tích tình hình và khả năng phát triển giao thông công cộng ở Tp HCM, Hà Nội và nhu cầu sử dụng xe minibus điện tại các thành phố này, từ đó xây dựng mẫu xe minibus điện phù hợp cho giao thông công cộng của các thành phố Việt Nam. Trên cơ sở đó đề xuất những chính sách thích hợp để phát triển xe minibus điện nói riêng và xe bus điện nói chung ở Việt Nam.
  • Tài liệu
    Di chuyển thông minh và xe thông minh
    (Giao thông vận tải, 2023) Xuan Mai Pham; Tran Thi My Tien; Tieu Ha Hong Nhan; Le Hoang Phu Pham
    Di chuyển thông minh trong một thành phố thông minh là mục tiêu và đích đến của ngành giao thông. Do đó, làm thế nào để phát triển các concept, phương pháp và công cụ cho di chuyển thông minh hơn và bền vững hơn có liên quan đến các cá nhân, môi trường và hệ thống công nghiệp. Bài báo trình bày tương đối chi tiết về di chuyển thông minh với mức độ tự động hóa và kết nối ngày càng cao, an toàn và hiệu quả giao thông, giảm tiêu thụ năng lượng, giảm ô nhiễm môi trường cũng như các tiêu chí đánh giá là hiệu quả năng lượng, số hóa, tự động hóa và kết nối phương tiện, tích hợp và đa phương thức kết hợp với an toàn và khả năng tiếp cận. Bài báo cũng trình bày tóm tắt những nguyên tắc cơ bản của xe thông minh hướng tới xe tự lái và xe kết nối. Hiểu rõ những nguyên tắc cấu trúc xe, các hệ thống tích hợp đi kèm để có thể chế tạo, vận hành hiệu quả các loại xe này là rất cần thiết cho các kỹ sư ngành kỹ thuật công nghệ ô tô nói riêng và ngành giao thông vận tải nói chung. Đây sẽ là cơ sở bước đầu hướng đến việc tự nghiên cứu, thiết kế, chế tạo xe tự lái, xe kết nối của ngành công nghiệp ô tô Việt Nam.
  • Tài liệu
    Design method for thermal management of BEV battery system
    (Giao thông vận tải, 2023) Xuan Mai Pham; Ga Van Bui; Huu Phuoc Nguyen; Le Hoang Phu Pham
    The energy of an electric vehicle (Battery Electric Vehicle - BEV) is stored in the battery and provides energy for the powertrain of the BEV. The battery system is considered the "soul" of electric vehicles, the technology that carries the core value of this green car. The performance of BEVs is highly dependent on the battery packs. When operating on an electric vehicle, a battery pack is subject to different physical impacts. Therefore, the designer must conduct various studies such as research on optimizing the structural strength of battery packs, shock and collision, battery safety, battery cooling and heat management, battery charging, fatigue, system modeling and control problems. This paper presents the effects of temperature on battery performance and the role of the thermal management system. From there, we propose a method to design and calculate the battery system heat and the thermal management system to ensure the requirements for thermal endurance, safety, reliability, and life cycle. On this basis, the designer can build a battery system design process, including battery cell, battery pack, and battery system layout on BEVs. The calculation methods and design of the BEV battery thermal management system are implemented based on the Simcenter software of Siemens.